10 Lesavonden, startend in september 2019, op maandagen van 19.45-21.45 te Amsterdam (routebeschrijving). U dient de theoriecursus gevolgd te hebben of ruime ervaring met edelstenen te bezitten.  In het laatste geval is het handig om contact op te nemen met de cursusleider (Leone Langeslag) om te overleggen over deelname.

Er wordt gewerkt met refractometers, polariscopen, dichroscopen, spectroscopen, microscopen en een balans voor het bepalen van de soortelijke massa.

Elke lesavond kunnen 20 edelstenen van een bepaalde kleur onderzocht worden. Door onderzoek komt u er achter om welke steen het gaat en of het een natuurlijke, een behandelde of een synthetische edelsteen betreft. Onze docenten zullen u uitgebreid wijzen op de valkuilen. De cursus wordt met een toets en een certificaat afgesloten.

Betaling

Het lesgeld bedraagt 130 euro voor 10 lessen. Toelating is tot maximaal 15 personen. De toelating vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de betaling. Inschrijven kan tot begin september 2019.

Het lesgeld kan overgemaakt worden op rekening: NL39 INGB 0004 751736 ten name van Vereniging Gemma. Uw inschrijving wordt definitief zodra uw betaling is ontvangen.

Inschrijven voor de cursus