Vanwege corona is het voorlopig niet mogelijk onze bijeenkomsten op de gebruikelijke locatie (Vrije Universiteit) te organiseren. Leden ontvangen per e-mail nadere informatie over de eerstkomende bijeenkomst.

Toegang voor leden is gratis, maar vooraanmelding is vereist (zie de verzonden mailing).

Agenda

LET OP: Helaas zijn vooralsnog ook de bijeenkomsten in het Noorddam-centrum afgelast. U ontvangt informatie per e-mail.

• Van ruw materiaal naar edelsteen - Henk Rijneveld 18 november 2020 om 19:45

In de middeleeuwen was een bewerkte edelsteen veelal een cabochon, of een iets gefatsoeneerde versie van het ruwe kristal. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden. De grootste sprong voorwaarts was het ontwerp van het briljante slijpsel in 1919. In deze presentie gaat Henk Rijneveld op onderzoek uit in hoeverre we de laatste jaren hierboven zijn uitgestegen. Welke extra mogelijkheden biedt nieuwe technologie? Henk volgt op dit moment de diploma-course van de Gem-A. Onderdeel hiervan is een “student-project”. Zijn project gaat over recente vernieuwingen in het bewerken van stenen, en de relatie daarmee tot de sterkte, zoals hardheid en soliditeit, van het gebruikte ruwe materiaal.

• Kerstbijeenkomst 09 december 2020 om 19:45

Borrel en buffet voor alle leden, natuurlijk inclusief kerstveiling. Vanwege de kerstdrukte houden we de decemberbijeenkomst een weekje eerder. de locatie is nog onbekend, en hangt af van de corona-ontwikkelingen.

In het bijeenkomstenarchief vindt u de bijeenkomsten die al geweest zijn.