Bijeenkomsten zijn altijd op woensdagen van 19.45 tot 21.45. De locatie is het hoofdgebouw van de Vrije Universiteit, collegezaal HG-06A32, ingang Boelelaan 1105 Amsterdam Buitenveldert, tenzij anders aangegeven (routebeschrijving).

Toegang voor leden is gratis.

Ook niet-leden zijn welkom bij de bijeenkomsten. Er wordt dan wel een bijdrage gevraagd. Voor een bijeenkomst met een binnenlandse spreker is dat € 5, voor een buitenlandse € 10.

Agenda

• Edelstenen determineren met spectroscopie (Kees Hoving). 21 november 2018 om 19:45

Spectroscopie is een bekende en uitstekende methode om edelstenen te determineren. Doordat deze techniek steeds betaalbaarder wordt is het voor veel mensen interessant om deze techniek te gebruiken. Kees Hoving zal deze avond uitleggen hoe dit principe werkt en hoe u de gegevens interpreteert waarna u zelf met de spectroscopie-apparatuur aan de slag mag om uw eigen stenen te testen. Neem dus uw eigen (onbekende) stenen mee!

• Grote Gemma Kerstbeurs met veiling en borrel. 19 december 2018 om 19:45

Traditiegetrouw is de laatste avond van het jaar een gezellige bijeenkomst. De veiling afgelopen jaar was een groot succes. Daarom gaan we opnieuw edelstenen. boeken en apparatuur veilen en organiseren we een minimarkt waar leden hun waar aan kunnen bieden aan de andere leden. Alles voorzien van een hapje en een drankje zodat de leden voldaan met hun nieuwe aanwinsten het nieuwe jaar in kunnen luiden. Afwijkende zaal F201 in het VU, W&N gebouw (zie route).

In het bijeenkomstenarchief vindt u de bijeenkomsten die al geweest zijn.