Bijeenkomsten zijn altijd op woensdagen van 19.45 tot 21.45. De locatie is het hoofdgebouw van de Vrije Universiteit, collegezaal HG-06A33, ingang Boelelaan 1105 Amsterdam Buitenveldert, tenzij anders aangegeven (routebeschrijving).

Toegang voor leden is gratis.

Ook niet-leden zijn welkom bij de bijeenkomsten. Er wordt dan wel een bijdrage gevraagd. Voor een bijeenkomst met een binnenlandse spreker is dat € 5, voor een buitenlandse € 10.

Agenda

• Chemie en kristallografie van edelstenen (Tom Peters) 18 september 2019 om 19:45

Wij determineren edelstenen aan de hand van een aantal verschillende fysische eigenschappen. Deze worden bepaald door de (chemische) samenstelling en (kristal)structuur van de stenen. Het is dus handig om enig begrip te hebben van scheikunde en kristallografie. In deze voordracht bespreekt Dr Tom Peters de basisbegrippen van deze wetenschappen en wat ze voor de edelsteenkunde betekenen. Dit is een uitbreiding van de eerste les van de jaarlijkse theorie-cursus: dus ook een mooie opfrisser voor mensen bij wie dit een beetje is weggezakt.

• Nieuwe ontwikkelingen in de edelsteenkunde - Stefan Müller 16 oktober 2019 om 19:45

Engelstalige bijeenkomst met Stefan Müller van DSEF Idar Oberstein.

• Workshop insluitsels 20 november 2019 om 19:45

O.l.v. Cyntha Slootweg, Leone Langeslag en Roel Jansen.

• Eindejaarsborrel met beurs en veiling 18 december 2019 om 19:45

Meer informatie volgt.

In het bijeenkomstenarchief vindt u de bijeenkomsten die al geweest zijn.