Vanaf maandag 10 juni zendt Discovery weer een nieuw seizoen “opaalzoekers” uit.

De ruwe opalen
(c) Discovery Channel

Een aantal leden heeft vorig jaar erg genoten van de eerste serie van “Outback opal hunters”. Het nieuwe seizoen ziet er ook weer spannend uit:

“De opaalkoorts heeft toegeslagen. De kersverse mijnwerkers Daniel Becker en Justin Lang laten alles achter zich om in Zuid-Australië fortuin te maken door naar opaal te zoeken. Omdat zijn partner Dan thuis niet weg kan, vertrekt Justin in zijn eentje naar de mijn. Bij aankomst ontdekt hij dat hun ondergrondse mijn door een andere goudzoeker is ingepikt.”

Voor wie van dit soort programma’s houdt, bekijk het uitzendschema. Een korte samenvatting van het eerste seizoen is ook nog beschikbaar.

Met dank aan Cyntha voor de tip.