18 januari beginnen we het jaar met een lezing door Rolf Egberink. Rolf heeft een boek geschreven over de verschillende handels- en fantasienamen waaronder edelstenen, mineralen en gesteenten worden verkocht.

Het boek bevat meer dan 550 synoniemen, handelsmerken en fantasienamen.

De bijeenkomst is op 18 januari op de Vrije Universiteit, collegezaal HG 06A33. We starten om 19:45. Hier vind je meer informatie. Het boek is op deze avond ook te koop bij de auteur.

Theoriecursus

De start van de theoriecursus staat in de planning voor 25 januari. De cursus wordt gegeven op woensdagavonden op de VU. De inschrijving is nog steeds geopend, hier vind je alle informatie en het inschrijfformulier.

Lidmaatschapsgeld

In de envelop bij de laatste Gemma zit ook de factuur voor het lidmaatschapsgeld 2023. Een groot aantal leden heeft deze inmiddels voldaan. Mocht je er nog niet aan toegekomen zijn, je doet de penningmeester een groot plezier om dat te doen.

Koffie en thee

Hamid moest helaas na een aantal jaren de koffie en thee verzorgd te hebben, hiermee stoppen. Gelukkig hebben we “koffiejuf” Ger bereid gevonden om deze taak dit jaar op zich te nemen.

Kerstveiling

De verkoop van de kerstveiling was succesvol. Met veel verve werden de 30+ ingebrachte lotjes voor het grootste gedeelte verkocht. Na de veiling was er ruimschoots de gelegenheid om even bij te kletsen. Verder werden de actieve leden in het zonnetje gezet: de redactie van de Gemma, de docenten voor de cursussen, de koffieverzorger, de veilingorganisator en het bestuur.

We hopen weer veel leden te kunnen ontmoeten. Na de coronajaren zien we ernaar uit om weer regelmatig bij elkaar te komen. Kom je iemand tegen waarvan je denkt dat hij of zij een mooi edelsteenverhaal kan vertellen, laat dat het bestuur weten.