Gemmaleden zijn, tegen gereduceerd tarief, welkom bij een tweetal activeiten van het Gemmologisch Gilde Nederland (GGN). Het betreft een jadepracticum, en de gildedag.

Beide activiteiten zijn nog onder voorbehoud van wijzigingen.

Jadepracticum

Datum:  23 september 2018
Tijd: 10:00 tot 13:00
Locatie:  Vakschool Schoonhoven
Kosten: € 10

Het practicum wordt verzorgd door jadedeskundige Stephanie Deijen en Tünde Bàrtfai (docent edelsteenkunde). Je krijgt je eigen werkplek met de benodigde apparatuur.

Er zijn een beperkt aantal plekken voor onze vereniging beschikbaar. Aanmelden bij Nienke Offringa via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gildedag

Datum:  21 oktober 2018
Tijd: 11:30 tot 18:00
Locatie:  Cultureel & Vergader­centrum H.F. Witte
Henri Dunantplein 4
De Bilt
Kosten: Volgt

De dag zal onder meer bestaan uit een viertal lezingen:

• De meest recente informatie over saffier door Hanco Zwaan
  • Koninklijke saffieren door George Hamel
  • 100 jaar Steltman juweliers en het Steltman archief door Fred Brom
  • Gemmologie in relatie tot edelstenen slijpen door Han Jansen en Bert Verrips

Aansluitend is er een borrel en voor belangstellingen een gezamenlijk diner.

Ook hier zijn een beperkt aantal plekken voor onze vereniging beschikbaar. Aanmelden bij Nienke Offringa via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..